ראיון עם ג'ודי אלן מפלס-הסופרת של "הגבר הזה"


1. What inspired you to write This Man and who inspired the characters. JESSE is a very intense character?


I was inspired by me :-) I wanted to write my perfect love story, not because the characters were perfect, but because I could put every emotion into it and basically write what I pleased!
 
2. How long have you been writing?

Now, for nearly 4 years, but I wrote in secret for the first 18 months because I was scared to share my imagination!
 
3. Who are your some of your favourite authors that have inspired you to write?

I have no authors who have inspired me to write, but I have authors that I love. Dan Brown is my favourite. I love how he mixes history into his stories.
 
4. What are you currently working on?

It's a secret ;-)
 
5. Tell us a little about some of your other books...

You know about THIS MAN, of course! My new series, ONE NIGHT, has just started publishing. The first book (ONE NIGHT- PROMISED) release in August. ONE NIGHT- DENIED and ONE NIGHT-UNVEILED, will be available in November and February. The story and characters are very different to THIS MAN, but it's still a madly passionate love story. I'm in love with it! I hope they will be translated into Hebrew, too :-)

1. מה היווה השראה לכתיבת הספר "הגבר הזה"?

ההשראה לכתיבת הספר הגיעה ממני. רציתי לכתוב את סיפור האהבה המושלם, לא בגלל שהדמויות מושלמות אלא בגלל שיכולתי להכניס כל רגש לתוך הסיפור ולמעשה לכתוב את מה שרציתי.

2. כמה זמן את כבר כותבת?

קרוב ל-4 שנים אבל לפני זה כתבתי בסתר במשך שנה וחצי בגלל שפחדתי לחלוק את מה שיש לי בדמיון.

3. מי הם הסופרים שהיוו עבורך השראה?

אין לי סופרים שהיוו לי השראה אבל יש סופרים שאני מאוד אוהבת. דן בראון הוא הסופר שאני מאוד אוהבת את ספריו אני אוהבת את איך שהוא מכניס היסטוריה לתוך סיפוריו.

4. על מה את עובדת כרגע?

סוד :)

5. ספרי לנו קצת על ספרייך האחרים.

את סדרת הגבר הזה אתן מכירות כמובן.
הסדרה החדשה שלי One Night רק יצאה לאור באוגוסט עם הספר הראשון Promised . הספר השני Denied יצא בנובמבר השנה והשלישי Unveiled יצא בפברואר 2015 .
העלילה והדמויות מאוד שונים מסדרת "הגבר הזה" אבל עדיין הסיפור הוא סיפור אהבה מטורף וחושני. אני מאוהבת בו! אני מקווה שגם סדרה זו תתורגם לעברית. :)