הכר את הסופרת - דנה לוי-אלגרוד

סיימתי (רינת) לקרוא את התשוקה לשרוד לפני כמה ימים וחוץ מאהבה עצומה למילים ולדמויות עלו בי כמה שאלות סקרניות.
אז שאלתי את דנה וזה מה שיצא... תהנו. :)

איך ומתי הכל התחיל? מתי התחלת לכתוב את הספר? כמה זמן לקח לך לכתוב אותו?

אחרי הצונאמי ההרסני בתאילנד התחלתי לבנות לעצמי סוג של סיפור בראש. היתה לי רק את ההתחלה במשך תקופה מאוד ארוכה. מדי פעם שיתפתי את בעלי ג'יימס בסיפור הזה שיושב לי בראש ולא משחרר.
באחד מערבי חמישי בערב הוא אמר לי שהוא בטוח שאם לא אשב לכתוב אותו יגיע היום שבו מאוד אצטער. למחרת בבוקר פתחתי את המחשב ונשאבתי לתוך הסיפור באופן טוטאלי. הקלדתי בערך 12 שעות ביום ללא הפסקה והקדשתי בכל יום עוד שעתיים למחקר מאוד רציני ומקיף.
לקח לי חודשיים לכתוב אותו ועוד שלושה חודשי עריכה. במשך כל התקופה האצבעות חשבו במקומי. נשמתי, הרגשתי וחייתי את הסיפור.

איך הגעת לרעיון של ספר פנטזיה?

הסיפור של הצונאמי בתאילנד ריתק אותי וגרם לי לזלוג במחשבות לסוג של אפוקליפסה. יחד עם זאת חשוב להדגיש שזה לא ספר אסונות. כל הסיפור הוא בעצם המעטפת לרומן העוצמתי שמתפתח מתוך השכול והכאב. את התיאור בגב הספר סיימתי במשפט "כשמסתיים העולם כפי שהכרנו נותרה רק התשוקה לשרוד" מתוך כוונה להעביר את המסר שגם כשהכול נראה לנו שחור יש את האנשים שמקיפים אותנו באהבה וגם מהמקום הכי נמוך אפשר לטפס הכי גבוה.

ספרי לנו קצת על אווה, אית'ן, ג'ונתן, לילי ואנטולי. מה היווה לך השראה לדמויות האלה?

אני כל כך מאוהבת בדמויות שלפעמים אני מרגישה שהן באמת אמיתיות.
אווה היא דמות נשית שמאוד מתעצמת במהלך הספר, היא חווה את החרדות הכי גדולות שלי ומתמודדות איתן כפי שהייתי מייחלת לעצמי להתמודד במצבים כאלה. יחד עם זאת אני חושבת שקיים בי רצון עז לשחרר את עצמי ולהתמסר לעוגן שלצידי, מה שאני עושה לא מעט.
אית'ן הוא ללא ספק הפנטזיה שלי ואני מאמינה שגם של נשים רבות נוספות. הוא דמות שיצרתי מהמקום של החלום על הגבר האידיאלי. יש בו גם נקודות דמיון לגבר שלי במציאות (לא אפרט את כולן) אבל אם הייתי נתקעת באי בודד לאחר צונאמי אין ספק שהייתי רוצה שזה יקרה כשבעלי איתי.
ג'ונתן הוא הנער הרגיש והאינטליגנטי שהייתי מייחלת שבני יהונתן בן ה-4 יצליח בחיים שלו לרכוש את התכונות המדהימות שלו.
לילי, הילדה הבריטית בת ה-6 היא השתקפות של שחר הבת שלי, כשהתחלתי לכתוב את הספר היא היתה בדיוק בגיל הזה והיה לי קל מאוד לדמיין את השיח איתה, את הציניות, השנינות והמסירות שמאפיינת אותה. ואנטולי... אנטולי שלי.. אני מאוהבת בו. הוא הפנטזיה השניה שלי וכנראה שלא יכולתי להסתפק רק באחת.. מסוג האנשים שכשאת איתם את פשוט יודעת שהכל יהיה בסדר. אין לי דמות מקבילה אליו בחיים האישיים שלי אבל מהרגע שהכנסתי אותו לתוך הסיפור לא היתה כבר דרך יציאה.
חשוב לי דווקא לציין את פיליפ, אחת מדמויות המשנה שמאוד מזכירה לי את אחי הקטן. גם ברגעים קשים, גם בסיטואציות בלתי אפשריות הוא ידע להצחיק אותי.

האם יש צפי ליציאת הספר השני?

הספר השני בשלבי סיום ויעבור לעריכה. מקווה שתוך חודשיים יצא לאור.

החלטת שאת מוכרת רק דרך הרשת. מה גרם להחלטה הזו?

לאחר שסיימתי את כתיבת הספר היה לי ברור שאני אשווק אותו ברשתות הגדולות. מהר מאוד הבנתי שזו תעשייה אכזרית עבור יוצרים, כשכול בן אדם בשרשרת השיווק של הספר חייב להרוויח יותר ממך. מאחר ואני באה מעולם השיווק ואני מוקפת בשומרי ראש יכולתי להרשות לעצמי להגיד לא! אני לא נכנעת לסחטנות. אני אהפוך אותו לרב מכר באמצעות שיווק נכון ברשתות החברתיות ואכניס אותו רק לחנויות פרטיות שיאפשרו לי להרגיש שאני לא מוכרת את התינוק שלי לשטן. מהרגע שהספר יצא זכיתי להכיר עשרות נשים מפרגנות ותומכות שבעקבות אהבתן לספר החליטו לסייע לי וזה בהחלט מוכיח את עצמו.

איזה ספרים את קוראת וסוגי ספרים שאת אוהבת?

אני אוהבת הכול. התחלתי לבקר בספריה כשהייתי בת 7 ואני חושבת שמאז לא יצאתי ממנה. אני מאוד אוהבת רומנים היסטוריים, ביוגרפיות, ספרי היסטוריה ועוד. אין לי ז'אנר אחד שאני מכורה אליו. אני מכורה לכולם. כשאני לוקחת ספר ליד אני נשאבת לתוך העולם שלו ושוכחת שקיים עולם אמיתי בחוץ.

 ספרי קצת על עצמך.

אני בת 36, מרגישה בת 20, נשואה + 2, מרצה לתקשורת במרכז הבינתחומי הרצליה, שותפה בחברת "3 תקשורת" שמתמחה בייחסי ציבור, יש לי זוגיות מדהימה מלאת תשוקה והמוטו שלי בחיים הוא שצריך בכל יום לקום ולהחליט שאני טורפת את החיים. מעולם לא חשבתי שהספר שאני אכתוב יהיה רומן הרפתקאות מטובל בהמון ארוטיקה וחושניות, חשבתי שאכתוב ספר מקצועי.. אני מאמינה שעשיתי את ההחלטה הנכונה.

והמלצה נוספת מדנה-

אני ממליצה לכל בנות ישראל לקרוא ספרים ששואבים אותן למקום טוב של אהבה, חושניות ותשוקה. החלום שלי הוא שהספר הזה יגרום לבחורות צעירות לא להתפשר בזוגיות שלהן על מישהו שלא מסוגל להיות העוגן שלהן ברגעים הקשים ביותר. ואני מקווה שהתיבול הארוטי בספר יכניס קצת תשוקה בזוגיות של כולנו.