חוויות מכנס הספרות הרומנטית בניו אורלינס, מאי 2014 מאת טל רג'וואן

באיחור קל אך אופנתי –קצת על החוויות שלי בכנס הספרות הרומנטית בניו אורלינס, מאי 2014.

כנס RT BOOKLOVERS שמוקדש לחגיגת הז'אנר הרומנטי מתקיים מידי בשנה בחודש מאי. הפעם הוא נערך בניו אורלינס, שמלבד ניחוחות מיצי המרה ברחוב בורבון –ללא ספק מקום קסום. הכנס נערך בבית מלון שהתייפה בהתאם למאורע, עם פוסטרים מקיר לקיר ופרסומות לספרים שעתידים לצאת בהמשך השנה.
אחרי שתי טיסות מייגעות וחודשים של ציפייה וחלומות, הגעתי למלון מלאה בהיי והתרגשות. בקושי עשיתי צעד אחד פנימה, ופגשתי את ג'ניפר ארמנטאורנט (אל תסתכלי אחורה, LUX) שמיהרה לעשות הכירות ביני לבין חברותיה הסופרות (אבי גלינס, מישהו?) שהיו מקסימות כמוה. במשך שבוע שלם המלון הפך כמו כוורת דבורים שחיה ללא הפסקה. ככה זה כשיש בניין מלא באדרנלין ובפאנגירלס מוקפות בדוגמני עטיפות ספרים.

עם ג'ניפר ארמנטאורנט

אני חייבת להודות, הימים התערבבו לי זה בזה לכדי יום מטורף אחד ארוך. 'ככה זה כשאת בכנס בפעם הראשונה', הסבירו לי הוותיקות. העניין הוא לא לנסות להספיק הכל, גם כאשר התודעה צועקת לך –מתי תהיה לך עוד הזדמנות?!
רצתי מהרצאה להרצאה, סיכמתי והקלטתי, החלפתי בגדים ועשיתי ספרינט למסיבות עם סופרים, השתתפתי בכמה סדנאות וחוזר חלילה. כשהייתי מותשת אחרי כמה הרצאות מעמיקות הלכתי לפעילויות קלילות (כבר יצא לכן לשחק בינגו גסויות? אתן יודעות, מהסוג הזה שבמקום לצעוק 'בינגו' את צריכה לגנוח כאילו את בחברתו של גידאון קרוס) ועל הדרך נזכרתי שאני גם צריכה לאכול.


כן, הייתה גם סדנת יצירה של כתרים.

לכותבים שבנינו שקוראים את הפוסט, להלן תמצות של כמה דברים שנאמרו במהלך ההרצאות והמפגשים:

*כותבים סיפור מתח? רוצים לדעת כמה זמן לוקח לגופה להרקיב? כמה לחץ צריך להפעיל כדי לנקב את העורק הראשי? כדאי לפנות למומחים (רופאים, אחיות, אנשי מז"פ, אנשים שעונים על שאלות כאלו באינטרנט). זה תקף לגבי כל דבר. כותבים רומן ארוטי עם יחסי שליטה? רוצים לדעת איך לטפל בסימני חבל על העור? ועוד ועוד.

*אם יש לכם ספק במה שכתבתם –תקראו את הסיפור שלכם בקול רם.

*אם אתם לא יכולים להסביר את זה לילד, סימן שאתם לא מבינים את זה.

*אפשר למצוא הרבה השראה באתר PINTREST.

*סקרינבר זו תוכנה מעולה לסופרים.

*לשבת על התחת ולכתוב.

אחד הדברים הנהדרים בכנס הזה הוא שלא משנה כמה אנשים נמצאים (ויש הרבה), הוא נותן לך פן אינטימי יותר עם הסופרים. פוגשים סופרים בדרך למעלית, בארוחת הבוקר... לא תמצאו מצבים נינוחים יותר בכנס אחר (BOOKCON = דוגמה מצוינת לכך. אבל זה כבר סיפור לפעם אחרת). אי אל ג'יימס (אני באמת צריכה להגיד מה היא כתבה? רמז: זה מתחיל בחמישים ונגמר בגוונים) כבר נופפה לי ואמרה "שלום" בעברית מרוב מספר המפגשים האקראיים בינינו.   


מה יש במעליות?... עם אי אל ג'יימס

גם את סילביה דיי הנהדרת יצא לי לפגוש כמה פעמים (במקרה ושלא במקרה) והיא מאוד שמחה לשמוע על קהל מעריציה בישראל.


סלפי עם סילביה דיי

אחד האירועים המרכזיים של הכנס היה ה-BOOK FAIR –אירוע חתימות ענק עם למעלה מ-700 סופרים.


עם ג'יימי מקגוויר שהתרגשה לראות במציאות את אסון יפהפה בעברית.

חשוב לציין שלאירוע החתימות הגיעו גם אנשים שלא נכחו בכל הכנס –מכרו כרטיסים בודדים רק ליום שבו התרחש האירוע. זה היה מטורף, אינטנסיבי וקשה. הערה לעצמי –בפעם הבאה לעשות תכנון מקיף יותר.

עם טיפאני רייז (שאגב, קרעה אותי מצחוק הפאנל גס ומשעשע. THE ORIGINAL SINERS)


עם שארלין האריס ('מת עד הלילה' –שמוכר יותר בשם דם אמיתי, מגלת המצבות ועוד)

עם ג'נין פרוסט (סדרת ציידת הלילה)


עם אליס קלייטון (WALLBANGER)

יש הרבה מה להגיד על הכנס, אבל אין מספיק מילים נכונות לתאר את החוויה. למדתי המון, חזרתי עם כמות ספרים שנראית לא מציאותית וקשקושי פרומו (סימניות, סיכות וכו'), נהניתי גם כשהיה קשה ואני מקווה ללכת לכנס פעם נוספת בעתיד. מי יודע, אולי בעתיד אהיה שם על תקן סופרת מן המניין.
למעוניינים: בשנה הבאה הכנס יתקיים בדאלאס, ושנה לאחר מכן בווגאס.

תמונות נוספות מהאירוע תוכלו למצוא בעמוד הפייסבוק שלי –TAL REJWAN.