התשוקה לשרוד מאת דנה לוי-אלגרוד

ווואו... מאיפה מתחילים? תנו לי שנייה לסדר את המחשבות שלי.
סיימתי לקרוא את "התשוקה לשרוד" אתמול בלילה ואני חווה הנאגאובר ספרותי חמור!
למי שלא מכירה את המושג הזה אז הוא מתאר הנאה כל כך גדולה מספר שכרגע אני לא מסוגלת להתחיל שום ספר חדש ואני צריכה ולתת לאווה, אית'ן, אנטולי, לילי וג'ונתן וכל החבורה הגדולה קצת זמן להיות איתי לבד.

על הספר הזה שמעתי מאחת העוקבות הקבועות בדף (תודה לך אילנה) ששאלה האם שמענו על הספר "התשוקה לשרוד".
בירור מהיר, קריאה של הפרק הראשון והבנה שיש פה משהו טוב, קשר עם דנה הסופרת ושליחת הספר אלי לקריאה וכמה ימים אחרי ואני מאוהבת.

התשוקה לשרוד הוא ספר פנטזיה המתאר את קורותיהם של חבורת אנשים לאחר שאת העולם פקדו סדרת אסונות טבע עצומים.

אווה ובת דודתה שרה נוסעות לנופש בטנריף, גל צונאמי שפוקד את האי מחריב אותו כליל ומותיר את אנה לבד לאחר שניצלה על ידי אית'ן. היא מצטרפת למסע הישרדות עם אית'ן חייל המארינס, ג'ונתן נער בן 17 מניו זילנד ולילי ילדה בת 6 מאנגליה.
הספר הזה יקח אתכם למסע מטנריף, למרוקו, לספרד, צרפת ובסופו לאנגלייה.
למסע במערכות היחסים שנרקמות בין אנשים ממדינות שונות, החבורה שגדלה ככל שהמסע מתקדם, סכנות הטבע שהם פוגשים בדרך וניסיון שמירת השפיות בתוך עולם שהשתנה ללא היכר .
החוויות שהם חווים בדרך והגילוי עם התקדמות המסע מה קרה לעולם שאותו הכירו.

 "איזו חבורה מוזרה, אני חושבת לעצמי ומתפתלת מכאב. קבוצה של אנשים זרים שכרגע כל מה יש להם בחיים זה התשוקה לשרוד."

מאוד אהבתי לקרוא איך בתוך המסע המפרך הזה מתפתח לו סיפור אהבה בין אווה לאית'ן שברקע שלו נרקמים סיפורי אהבה של דמויות נוספות.
סיפור אהבתם של אית'ן ואווה מתפתח לאט לאט ממש כמו המסע שהם עוברים. סיפור אהבה בין מנהיג החבורה לבין אישה צעירה שמגלה כמה היא חזקה.

"את חייבת להיות חזקה. את חייבת להתמודד עם מה שצפוי לנו כאן ולא לנסות לברוח לשום מקום. את חייבת להפוך את עצמך לכוח עזר ולא לנטל. אני לא אוכל להמשיך לדאוג לבד ללילי וג'ונתן כשכולנו עסוקים בלדאוג לך. אם נעשה את זה ביחד נצליח. אם לא, הסיכויים שלנו יהפכו לאפסיים"

ולילי! אוי אני מאוהבת בילדה הזו. ילדה בת 6 שעדיין מתוקה כמו שילדה בת 6 יכולה להיות אבל הדברים שהיא אומרת גרמו ללב שלי להינמס.
ואנטולי! אוי אנטולי... איש צבא רוסיה וחוש ההומור שלו! 

הכתיבה של דנה סוחפת ושואבת אותך לתוך הספר. אני התחברתי לכל אחת מהדמויות אפילו המשניות שלא ממש נשמעות בספר אבל תמיד נמצאות ברקע.
דמיינתי את עצמי נמצאת בין הבולענים, במדבר ובמסעות שעוברת החבורה.

זהו ספר ראשון מתוך טרילוגייה. דנה כרגע עובדת על הספר השני (ואני מקווה שהיא סגורה בתוך חדר ושאף אחד לא מפריע לה כי אני לא בטוחה כמה זמן אוכל לחכות עד שאפגוש את כל החבורה שוב).
דנה, אני שמחה שאת מצטרפת לקבוצה קטנה (בינתיים) של סופרות ישראליות שתורמות לז'אנר הרומנטי המרתק בעברית.

אני לא רוצה להמשיך לכתוב כי אני עוד עלולה לכתוב את כל העלילה ואני לא רוצה להרוס לכם את חוויות הקריאה.
זו הפעם הראשונה שאני קוראת ספר פנטזיה ואני מודה לדנה על כך שהניסיון הראשון היה מהנה מאוד.
מי שתקרא מובטחת לה הנאה צרופה!